Általában az út hosszától függően, vagy szombat vagy vasárnap a váltás napja. Már az utolsó előtti napon kezdődik az ezzel kapcsolatos munka.
Az út során ha az utas alkoholt vásárol a hajón kívül és azt a hajóra felhozza, a belépéskor felcimkézik, ráírják a nevét és a kabinja számát, és elveszik tőle. A raktérbe egy külön szintenkénti konténerbe kerül Carnivalos dobozba rakva. Mivel egy út során általában mindig kihajózunk Amerikából és visszahajózunk oda a beszálláskor vámellenőrzésen kell részt venni az utasoknak. Ha olyan országba megyünk /pl. Honduras/ ahonnan bizonyos mennyiségű italt, szivart stb. lehet csak az USA-ba bevinni ez az ellenőrzés még fokozottabb, és nem csak felszálláskor, de a végső leszálláskor is több órát vesz igénybe.
Egy ilyen út után májusban például, pont a leszállásom napján Hondurasból tértünk vissza Galvestonba. Mire a 4500 utas átesett a vámvizsgálaton és mi dolgozók végre leszállhattunk addigra délután 2 óra volt. /Mindig az utasoké az elsőbbség ugyanis :)/ Mivel a repülő fél 5-kor indult szinte esélyünk sem volt elérni a gépet. Hiába vezetett autópálya Houstonig a kapuzárásig nem értünk oda, ezért a cég mind a 20 főnek akinek elment a gépe egy éjszakát fizetett egy közeli hotelben és jegyét átcseréltette a másnap induló járatokra. Elég olajozottan ment a dolog, gondolom már nem először fordult elő ez az eset.
Tehát előző nap a stuardok szétszortírozzák az italokat, és kihordják az esti kabintakarításkor a szobákba név szerint. Egy nagy konténerben van az egész szint itala, majd onnan a mi 25 szobánkban lakókét egy külön konténerbe rakják. /tényleg egész nagy mennyiség szokott lenni :)/ . A bőröndjüket este 9- 11-ig kell a szobák elé kitenni az utasoknak. Onnan mi az aszisztensek lehordjuk lifttel a raktérbe. Még felszálláskor minden bőröndöt névvel, szobaszámmal látnak el, erről be lehet azonosítani melyik kié is. Minden szekcióban 25 kabin van, tehát ez 3-4 bőrönddel szorozva kb. 100 db. Ez elég húzós meló, pláne ha valaki 11 kor rakja ki őket, vagy elfelejti és az esti eszem iszom után, amikor "hazaér" a kabinjába 10, 11 felé, még akkor áll neki pakolni .......szóval elhúzódik általában éjfél után végzünk. Rövid alvás után 6-kor már kezdjük a végtakarítást, mert ugye a következő turnus vendégei már délelőtt ott vannak a felszállási oldalon.
Délre végzünk, aztán a délutános műszak és mindenki hulla fáradtan rogyik az ágyba. Erre az indulós napra nem is tervezünk soha + programot magunknak /edzés, szauna stb. / mert pihenni kell utána sokat, hogy az ember rendbe jöjjön. Tulajdonképpen jó hogy csak hetente 1 ilyen nap van mert ez nagyon fárasztó.
Pár kép Curacaóból befejezés képpen. Az idő isteni meleg, csodaszép helyeken járunk. Most minden új nekem mert a Magiccel más útvonalon mentünk az előző szerződésemben. Elég sok helyen kis is tudtam szállni úgy hogy minden oké.
Itt igazán olyan a víz mint az igazi Curacaó színe!
A hajónk este!
Utasköszöntő!
Látképek a hajóról!
Szombaton több / várt és váratlan/ jó dolog is ért, erről majd legközelebb!
Üdv. mindenkinek a Karib tengerről!
Ricsi
Kedves Ricsi!
ReplyDeleteKöszönöm a beszámolót!
üdv;Éva