Erről jut eszembe gondolom már haza is eljutott a hír, hogy a Magic nevű hajónkat amin én is voltam az első szerződésemkor ebola veszély miatt nem engedték kikötni sem Mexikóban sem Belizben. Ugyanis híre ment hogy a fedélzeten van mint vendég az a növér, aki az amerikai ebolás beteg mintáit kezelte a laborban. Ezért őt elkülönítették egy külön kabinba a hajót pedig mivel sehol nem köthetett ki visszafordították Galvestonba. Ez elég nagy veszteség a cégnek mert az összes vendégnek ilyenkor az út árának bizonyos százalékát vissza kell fizetni, ill. a következő foglalásukkor 50 % kedvezményt kell adni. Ez a tétel 4000 vendégnél elég jelentős összeg. Hogy ilyenbe ne fussunk bele többször bevezették minden hajón, hogy felszálláskor mindenkinek ki kell tölteni egy külön kérdőívet amin kikérdezik, mikor volt beteg, hol járt az előző 21 napban, volt e lázas stb. Ez alapján döntik el felszállhat e a hajóra.
A munka nagyon jó. Már egyre több feladatom van. Én szoktam pl. csinálni az elveszett tárgyak jelentését. Ez azt takarja, hogy ha valaki talál valamit a hajón pl. egy telefont, könyvet, szemüveget stb, azt nálunk a recepción adja le. Erről természetesen felveszünk egy jegyzőkönyv szerűt. Jobb esetben pár órán belül jelentkezik a gazdája akinek természetesen visszaadjuk. Viszont jellemzően nem keresik a talált tárgyat, ekkor az út végén csinálok egy összesítést mit mikor, hol találtak és adtak le, cimkézve egy dobozba gyűjtjük őket és embarkation alkalmával leadjuk a hajóról. Otthon amikor hazaérkezve rájön a vendég, hogy hiányzik a táblagépe :) akkor ír egy levelet a miami központba ahova a talált tárgyak is kerülnek és pontosan megnevezi melyik hajón és mikor veszítette el. Ha meg van a keresett tárgy akkor természetesen vissza juttatják neki. Elég vicces milyen dolgokat képesek elhagyni emberek.
Ezen a héten már Muster Station Supervisor is lettem. :) Egy újabb pozíció.
Ez mit is takar pontosan? Van a hajón 5 gyülekező pont ahova veszély esetén az utasoknak menniük kell. Ebből egyik a B gyűjtőpont a hajó 9. emeletén a Casinónál van. Ennek a helynek lettem a vezetője :) Minden felszállási napon, tehát gyakorlatilag 4-5 naponta, délután 3- órakor van egy mentési próba, amikor az utasokat össze kell gyűjteni az adott helyeken. A hangosbemondó vészjezéseket ad le és felszólítja az utasokat hogy menjenek a nekik kijelölt gyüjtö helyekre. Kezemben az utaslistával és 20 munkatársammal /pl. táncosok, gyerekmegörzö dolgozói, casinósok / várjuk az utasokat, számolják, rendezik őket, majd lejelentik nekem én pedig tovább lejelentem ha megvannak, és elindulunk velük a 10. emeleti mentőcsónakokhoz. Nálam 230 utas és 20 fő személyzetnek kell megjelenni. Az utaslistából az is kiderül melyik utas mozgássérült vagy éppen nagyon öreg, ki az aki támaszra szorul. Mindenkit a neki megfelelö segítséggel kezelünk. Ez egy nagyon fontos mozzanat a biztonság érdekében, hiszen aki elöször van egy ekkora hajón fontos hogy képben legyen hogyan tud eljutni A-ból B-be, lejjebb vagy éppen feljebb az adott poziciójától függöen.
Sajnos több képet most nem tudok felrakni mert lassú a netem. A héten megyek a Bahamákra és veszek egy sim kártyát a telefonomba, rendes nettel :D
üdv mindenkinek: Ricsi
No comments:
Post a Comment