Saturday, August 25, 2012

ZH-t írtam Monaco és Livorno között

Aki rendszeres olvasóm az tudja, hogy a második szerződésemen mindenképpen pozíciót szeretnék váltani. Ez azt jelenti, hogy a magas ranglétrán feljebb akarok lépni. Mivel már a Magicen is felfigyeltek a munkámra és a nyelvtudásomra, ott is sokan biztattak, hogy jelentkezzek feljebbi pozícióba, de az első szerződésen ezt senki nem teheti meg. Úgy gondolják a cégnél: " először dolgozz egy fél évet, ha jól csinálod és visszajössz lehet róla szó." Ahogy felszálltam csütörtökön, kinyomtattam az összes papíromat /bizonyítványok, referenciák, önéletrajz / és hétfőn beadtam megjelölve a Guest Servic-en a recepciós munkakört. Ez mindjárt ugyan két lépcsőfok, de én ezt néztem ki magamnak. Egy ilyen feljebb lépés nem olyan egyszerű. Először is egy 50 perces tesztet kell írni, majd interjúzni a mostani és a leendő főnökkel szóban. Ha ezt mind megfelelőnek találják, az összes anyagot és véleményeket átküldik Miamiba a központba, ahol  majd rábólintanak a váltásra. Amikor ők is igent mondanak akkor még mindig meg kell várni, hogy egy ilyen pozíció megürüljön a hajón /valaki elmenjen haza/ és akkor oda átvesznek. De még ott is 1 hónapos betanulás van, de ne szaladjunk ennyire előre....:)
A papírokat és a file-omat átnézték és augusztus 16.-án 2 órára ki is írták a teszt időpontomat.
A teszt 50 perces. Az első 20 perc matematika. 50 kérdés van a legegyszerűbbtől pl. 4 + 5 = ......, a kétjegyűvel  osztás, szorzás, másodfokú egyenletek, szöveges feladatok, térgeometria..... értelem szerűen az egyszerűbbel kezdődik és egyre nehezedik. Számológépet nem lehet használni, csak egy papírt és tollat adnak. Négy válasz közül kell bejelölni a megfelelőt. 45 feladatot tudtam megcsinálni, ami azt hiszem mind jó lett mert mindig kijött az eredmény olyanra ami volt is a válaszok között.:)
Aztán egy kis pihi, és kezdődött az angol rész. Itt megint 50 kérdés 20 perc alatt, szövegértés, mondatalkotás, igeidő helyesség, szavak kifejezések szinonimái. Itt kíváncsiak az ember nyelvtudására értelem szerűen /hiába minden papír, mert az ugye lehet mindenkinek :) /. Egész jó lett, de a szinonimás rész nagyon nehéz, olyan szavak is voltak amik csak szótárban léteznek. Mind az 50 kérdést megcsináltam és maradt még 1 percem a végére. Ebben biztos volt hibám, de azért jó lett.
Az utolsó rész logikai feladatsor. 50 kérdés 12 perc alatt. Itt aztán volt minden: matek, angol, Rubik kocka kirakása .......Nagyon darálni kellett a válaszokat. Én 40-t tudtam megcsinálni 12 perc alatt, a vége felé már nagyon nehezek voltak, de sokban biztos voltam, úgyhogy nagy része biztos jó lett.
Aztán 1 nap izgulás, mert másnap este a meetingen mondták meg az eredményt. Az én kinézett pozíciómhoz minimum 265 pontot kell elérni. Nekem 310 pontom lett a 330-ból. Egy másik lánynak 280 /Ő gyerekfelügyelő akar lenni/ neki is sikerült, egy harmadiknak viszont csak 225 neki nem jött össze. Ha valakinek nem sikerül csak 6 hónap múlva próbálkozhat újra, ami már a következő szerződés időtartamára esik. Szóval nagyon örültem. Meg is volt az első interjúm a Housekeeping manegerrel, és most még a jövő héten megyek a Guest Service manegerhez a másik elbeszélgetésre. Majd leírom mi volt. Nápolyban VIP vendégem is volt, de erről a következőkben. :)
Két kép Monacóról, de csak a hajóról nézve.




Ne felejts el feliratkozni az e-mail címeddel a poszt tetején ha még nem tetted meg!

kb. egy hét múlva jelentkezem! Addig is üdv mindenkinek most éppen Velencéből!






2 comments:

  1. Kedves Ricsi szívből gratulálok hogy ennyit fejlődtél!
    Remélem jobb lesz az a munka amire vágysz!
    Anya biztos nagyon büszke rád!

    ReplyDelete
  2. Gratulálok én is, nagy szüksége van a nyugatnak is a szuper Magyar emberekre! Sikerülni fog!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...